I första hand ska vår fastighetsförvaltare Storholmen kontaktas för frågor och felanmälan. Om det gäller ekonomi eller parkering är det HSB som har hand om det. För övriga frågor som inte finns besvarade på hemsidan kan föreningens styrelse kontaktas.
Kontaktformulär: Storholmen Direkt - Felanmälan
Telefonnummer: 08 - 520 252 00
(vardagar 07.00 - 21.00)
Att göra en felanmälan i din lägenhet kan medföra en kostnad för dig. Försäkra dig om vem som bär det ekonomiska ansvaret för reparationen.
Storholmen Direkts kundtjänst svarar på övriga frågor (ej ekonomiska) och vidarebefordrar ärenden till förvaltare och fastighetsskötare.
Kontaktformulär: Storholmen Direkt - Övrigt
Telefonnummer: 08 - 520 252 00
(vardagar 07.00 - 21.00)
Kontakta HSB Stockholm om du har fått en påminnelse fast du redan betalat, har problem med avier eller OCR-nummer och frågor om pant och överlåtelser.
Kontaktformulär: HSB Stockholm - Kontaktformulär
Telefonnummer: 010 - 442 11 00
Pantbrev skickas till:
HSB Stockholm
FE 5409
838 77 FRÖSÖN
För att läsa om hur den digitala köhanteringen för p-plats fungerar klicka här.
Vid akuta fel som inte kan vänta till nästkommande arbetsdag ring Dygnet Jour .
Telefonnummer: 08 - 18 70 00
(vardagar 16.00 - 07.00 och helgdagar)
Uppge namn, adress och telefonnummer samt vad felet eller skadan är.
OBS! Jourutryckning för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras den som anmält felet. Detsamma gäller i alla de fall då den anmälande anses vara vållande till felet/skadan.
HSB Brf Bällstablick 1
Alpvägen 20
168 65 Bromma
styrelsen.brfballstablick@gmail.com
Vid fel på hissen kontaktar du leverantören KONE.
Telefonnummer: 0771 - 50 00 00
E-postadress: felanmalan@kone.com
Vid problem med skadedjur, kontakta Anticimex. Ange Brandkontoret som försäkringsbolag (föreningens försäkringsbolag).
Telefonnummer: 08 - 517 635 00
Vid utebliven snöröjning eller sandning, kontakta JG Trädgårdsentreprenad HB.
Telefonnummer: 070 - 719 76 55
E-postadress: jg.tradgardsentreprenad@gmail.com
Städning av våra gemensamma utrymmen utförs av HSB Städ.
Telefonnummer: 010 - 442 15 80
E-postadress: info@hsbstadstockholm.se
Om du vill beställa fler passerbrickor, förlustanmäla en försvunnen bricka eller ändra uppgifter i porttelefonen, kontakta Baxec som administrerar dessa system. Läs mer under rubriken Passerbrickor på Boendeinfo-sidan.
Telefonnummer: 08-715 45 05
E-postadress: info@baxec.se